Jump to content

IPS 4: Norwegian Translation (Norsk, bokmål)


Recommended Posts

  • 2 months later...
On 15.5.2015,, Kjell Iver Johansen said:

Jeg tror det må være en bug når man velger Norsk som Locale i ACP. Om man velger Nynorsk eller samisk er tusenseparatoren enten et punktum eller bare et åpenrom, men ved norsk får jeg et spørsmålstegn.

 

Satte til samisk jeg også, da da ble tusenseparatoren et punktum, men jeg ser det får andre følgefeil da noe er på samisk

Jeg finner ikke den nynorske?

Er det noen måter å løse dette på, kan jo ikke ha spørsmålstegn synlig?

 

samisk.jpg

Edited by EquiForum2012
Link to comment

@TSP

Er litt usikker på om denne feilen ligger i oversettelsen, eller om det er en feil jeg må ta med forumskall-leverandører, men hører med deg først :)

Om flere stykker "liker" et innlegg, så vises alle navnene i varslinger, uten mellomrom.

Er det i språkpakken du har glemt å legge til mellomroms-koden, eller er det en feil i forumet?

Vedlagte bilde viser 3 navn uten mellomrom

 

5603a9ad24712_varslerliker.thumb.jpg.d76

Link to comment

Jeg tror det muligens er et locale-problem, slik det ser ut for i koden. Kunne du prøvd å bytte locale på språkpakken til engelsk og se om det løser seg da? Ved å trykke på blyantikonet ved språkpakken inne i adminpanelet. Se om det gjør at nye varsler inneholder komma (Gamle varsler vil mest sannsynlig ikke oppdatere seg)

Du kan også prøve med f.eks nynorsk eller en annen norsk-locale hvis du har flere, men jeg ville prøvd engelsk først, for å best kunne avdekke hvorvidt locale er problemet eller ei.

Evt. forsikre deg om at _list_format er satt til "a, b og c"

5603affa28c7e_Skjermbilde2015-09-24kl.10

Edited by TSP
Link to comment
  • 2 weeks later...

Er det noen som har fått denne til å fungere som den skal på Windows Server?
Har testet nå på både 2008 R2 (IIS 7.5, PHP 5.3) og 2012 R2 (IIS 8.5, PHP 5.6), og digit grouping symbol som er definert som mellomrom vises fortsatt som et spørsmåltegn.

question.png.f5c372555c3e9ebc26c74d9294f

Link to comment
  • 4 weeks later...

Jeg har lastet opp en ny versjon for IPS 4.1 :)

 

 

On 15.10.2015, 20.57.49, Kjell Iver Johansen said:

En liten filleting til. Mulig det er en bug, men om man redigerer det første innlegget i en tråd (som admin eller moderator)- så står det ikke lagre. Det står Start nytt emne. Dette virker litt ulogisk..

Problemet her er at samme tekst brukes uavhengig av om man starter en ny tråd eller redigerer den. Må evt. bytte til en tekst som gir mening i begge kontekstene eller få IPS til å lage en egen tekst som brukes ved redigering.

Link to comment
  • 3 months later...
  • 8 months later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
On 29.8.2017 at 11:46 PM, Kjell Iver Johansen said:

Etter siste versjon 4.2.3  så er det noe kluss med dato eller tidsinnstillingene.. Noen som har en løsning på det?

Hvis du sikter til at det står %d t og %d min osv?

Hadde disse selv og du kan enkelt rette opp på følgende måte:
Gå inn på languages i admin, så trykker du for å redigere den Norske oversettelsen. Søk så etter følgende:
f_years_short - Deretter skriver du i den norske oversettelsen: {# [1:år][?:år]}
f_hours_short - Deretter skriver du i den norske oversettelsen: {# [1:t][?:t]}
f_days_short - Deretter skriver du i den norske oversettelsen: {# [1:dag][?:dager]}

Du kan selv endre "år" eller "t" eller "dager" til det du vil :)

EKS:
 

Skjermbilde.thumb.PNG.82b9268f5de0f70f6232b1a902dd2d42.PNG

Edited by Tor2r
Link to comment
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Til 4.4 må i hvert fall _date_this_week og _date_this_week_c endres til henholdsvis 

{!0#[0:søndag][1:mandag][2:tirsdag][3:onsdag][4:torsdag][5:fredag][6:lørdag]} kl. %s

og 

{!0#[0:Søndag][1:Mandag][2:Tirsdag][3:Onsdag][4:Torsdag][5:Fredag][6:Lørdag]} kl. %s

 

Er det noe annet som må endres?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...