Invision Community 4: SEO, prepare for v5 and dormant account notifications By Matt Monday at 02:04 PM
Kjell Iver Johansen Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Dette er diskutert før bl.a. - https://community.invisionpower.com/topic/417489-4092-and-scandinavian-letters-ä-ö/#comment-2564116Stikkord er vel også back-up før oppgradering. Hver gang jeg har oppgradert har "noe" gått feil - og den feilen var jeg også borti en gang.Vi bør vel kanskje forsøke å holde denne tråden fri for annen diskusjon enn om selve språkpakken.
Workbase Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Takk for svar. Jeg får se hva jeg finner ut, så holder vi denne tråden fri for andre ting ja.
julnil Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 (edited) On 15.5.2015,, Kjell Iver Johansen said: Jeg tror det må være en bug når man velger Norsk som Locale i ACP. Om man velger Nynorsk eller samisk er tusenseparatoren enten et punktum eller bare et åpenrom, men ved norsk får jeg et spørsmålstegn. Satte til samisk jeg også, da da ble tusenseparatoren et punktum, men jeg ser det får andre følgefeil da noe er på samisk Jeg finner ikke den nynorske? Er det noen måter å løse dette på, kan jo ikke ha spørsmålstegn synlig? Edited September 21, 2015 by EquiForum2012
julnil Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 @TSP Er litt usikker på om denne feilen ligger i oversettelsen, eller om det er en feil jeg må ta med forumskall-leverandører, men hører med deg først Om flere stykker "liker" et innlegg, så vises alle navnene i varslinger, uten mellomrom. Er det i språkpakken du har glemt å legge til mellomroms-koden, eller er det en feil i forumet? Vedlagte bilde viser 3 navn uten mellomrom
TSP Posted September 24, 2015 Author Posted September 24, 2015 (edited) Jeg tror det muligens er et locale-problem, slik det ser ut for i koden. Kunne du prøvd å bytte locale på språkpakken til engelsk og se om det løser seg da? Ved å trykke på blyantikonet ved språkpakken inne i adminpanelet. Se om det gjør at nye varsler inneholder komma (Gamle varsler vil mest sannsynlig ikke oppdatere seg) Du kan også prøve med f.eks nynorsk eller en annen norsk-locale hvis du har flere, men jeg ville prøvd engelsk først, for å best kunne avdekke hvorvidt locale er problemet eller ei. Evt. forsikre deg om at _list_format er satt til "a, b og c" Edited September 24, 2015 by TSP
Arve Posted October 4, 2015 Posted October 4, 2015 Er det noen som har fått denne til å fungere som den skal på Windows Server? Har testet nå på både 2008 R2 (IIS 7.5, PHP 5.3) og 2012 R2 (IIS 8.5, PHP 5.6), og digit grouping symbol som er definert som mellomrom vises fortsatt som et spørsmåltegn.
Kjell Iver Johansen Posted October 10, 2015 Posted October 10, 2015 (edited) Da er vi på 4.0.13. Mye jobb gjenstår men det har gått ganske smertefritt. Jeg ser vi har noen småutfordringer med oversettingen av ordet På foran dato Edited October 10, 2015 by Kjell Iver Johansen
Kjell Iver Johansen Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Det er mulig at ordvalget "Start en konto" i den svarte boksen kunne vært byttet med "Åpne konto" eller bare "Opprett konto" - eller "Ja - opprett konto" Alle de 3 tekstlinjene har samme info - så mulig det er bedre at man personaliserer det til hvert enkelt forum..?
Kjell Iver Johansen Posted October 15, 2015 Posted October 15, 2015 En liten filleting til. Mulig det er en bug, men om man redigerer det første innlegget i en tråd (som admin eller moderator)- så står det ikke lagre. Det står Start nytt emne. Dette virker litt ulogisk..
Kjell Iver Johansen Posted November 13, 2015 Posted November 13, 2015 Vil det komme noen oppgradering av språkpakken for siste versjon? Om det er noe som jeg kan bidra med så gi et signal. Er svært godt fornøyd med oversettingene, og kun små korrigeringer som har vært nødvendig.
olela Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Jeg er også veldig fornøyd med oversettingene. Installerte IPB 4.1 i dag, og det var ikke så mange endringene som måtte gjøres med oversettelsene for å få det til å se bra ut.
TSP Posted November 18, 2015 Author Posted November 18, 2015 Planen er å oppdatere språkpakken, men jeg har ikke lenger mulighet til å oversette Gallery og Downloads. Jeg er dog nedlesset i andre oppgaver, men håper å kanskje få det gjort til helgen. olela, Kjell Iver Johansen and Arve 3
Kjell Iver Johansen Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Ser at når jeg skal sende Bulk mail - får følgende kode nede - istedet for avmeld nyhetsbrev osv.. Jeg tror dette skyldes språkpakken, men er veldig usikker. Kan ikke finne rette stedet i Templaten heller - det er vel helst den Unsubscribe som er viktigst..
Kjell Iver Johansen Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Jeg fant ut av det problemet som nevnt over her. Om noen av dere skulle komme borti det samme - så oppstår problemet kun når man har Engelsk som språk i ACP og norsk ellers. TSP 1
TSP Posted November 26, 2015 Author Posted November 26, 2015 Jeg har lastet opp en ny versjon for IPS 4.1 On 15.10.2015, 20.57.49, Kjell Iver Johansen said: En liten filleting til. Mulig det er en bug, men om man redigerer det første innlegget i en tråd (som admin eller moderator)- så står det ikke lagre. Det står Start nytt emne. Dette virker litt ulogisk.. Problemet her er at samme tekst brukes uavhengig av om man starter en ny tråd eller redigerer den. Må evt. bytte til en tekst som gir mening i begge kontekstene eller få IPS til å lage en egen tekst som brukes ved redigering. Birdsofprey and Kjell Iver Johansen 2
Kjell Iver Johansen Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Når noen siterer - blir det oversatt med: Den 2/17/2016 at 8.03, *bruker* skrev: Jeg sliter med å finne ut hvor ordet "at" ligger i oversettingene her - har du noe hint her @TSP?
fblaauw Posted November 17, 2016 Posted November 17, 2016 Hei, det kan se ut som om det mangler noe i galleri-oversettelsen. For hvis du prøver å vise et galleri og velger "Vis som småbilder", vil ikke bildene vise. Men med engelsk språk, fungerer bildene fint. Eksempel: http://forum.fluefiske.net/gallery/album/510-moderne-fiskefluer/?page=1 Sjekk forskjellen på engelsk/norsk og "Vis som småbilder" i visningsvalg.
Skodaforum Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Noen som er klar for å ta på seg litt jobb når 4.2 versjonen kommer ut?
TSP Posted June 29, 2017 Author Posted June 29, 2017 (edited) Jeg har nå oppdatert språkpakken for 4.2. Se: https://invisioncommunity.com/files/file/7383-norwegian-norsk-bokmål-for-all-ips-apps-except-commerce/ Edited June 29, 2017 by TSP Kjell Iver Johansen 1
Kjell Iver Johansen Posted August 29, 2017 Posted August 29, 2017 Etter siste versjon 4.2.3 så er det noe kluss med dato eller tidsinnstillingene.. Noen som har en løsning på det?
Skodaforum Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 (edited) On 29.8.2017 at 11:46 PM, Kjell Iver Johansen said: Etter siste versjon 4.2.3 så er det noe kluss med dato eller tidsinnstillingene.. Noen som har en løsning på det? Hvis du sikter til at det står %d t og %d min osv? Hadde disse selv og du kan enkelt rette opp på følgende måte: Gå inn på languages i admin, så trykker du for å redigere den Norske oversettelsen. Søk så etter følgende: f_years_short - Deretter skriver du i den norske oversettelsen: {# [1:år][?:år]} f_hours_short - Deretter skriver du i den norske oversettelsen: {# [1:t][?:t]} f_days_short - Deretter skriver du i den norske oversettelsen: {# [1:dag][?:dager]} Du kan selv endre "år" eller "t" eller "dager" til det du vil EKS: Edited September 14, 2017 by Tor2r
TSP Posted September 20, 2017 Author Posted September 20, 2017 Jeg har oppdatert språkpakken for å løse problemet som ble nevnt og oversette noe mer tekst som har blitt lagt til. Workbase and Kjell Iver Johansen 2
Kjell Iver Johansen Posted February 28, 2019 Posted February 28, 2019 Hvis du har oppdatert språkpakke til 4.4 hadde det vært knallbra. Jeg har gått over og endret selv, men er ikke 100% sikker på at det ble korrekt..
petterss Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Til 4.4 må i hvert fall _date_this_week og _date_this_week_c endres til henholdsvis {!0#[0:søndag][1:mandag][2:tirsdag][3:onsdag][4:torsdag][5:fredag][6:lørdag]} kl. %s og {!0#[0:Søndag][1:Mandag][2:Tirsdag][3:Onsdag][4:Torsdag][5:Fredag][6:Lørdag]} kl. %s Er det noe annet som må endres?
Recommended Posts